BRA ATT HA KOLL PÅ

Allt du behöver veta inför ditt mässdeltagande

Nedan hittar du de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret nedan?  Kontakta oss så hjälper vi dig!

Det är här det gäller

Öppettider för utställare
27 januari 2020) 08:00-20:00 (inflytt)

28 januari 2020) 08:00-20:00 (inflytt)

29 januari 2020) 09.00 – 17.00
30 januari 2020) 09.00 – 16.00 (utflytt) 16.15 – 22.00

Öppettider för besökare
29 januari 2020) 10.00 – 18.00
30 januari 2020) 10.00 – 17.00

Malmömässan

Mässgatan 6
215 32 Malmö

För mer information om Malmömässan samt hur du enklast tar dig hit, Klicka här.

Du hittar boendealternativ här.

Tåg – Grönt alternativ (Rekommenderas av mässteamet)
Hyllie station har en unik tillgänglighet i hela Öresundsregionen. Med Citytunneln ligger Copenhagen Airport bara 12 minuters tågresa bort. Till Triangeln tar tåget 3 minuter och till Malmö Central är restiden 6 minuter. Med täta avgångar, dygnet runt, stannar både Pågatåg och Öresundståg vid Hyllie Station, som har uppgångar direkt till Stationstorget som ligger cirka 300 metre från Malmömässan.

Buss – Grönt alternativ (Rekommenderas av mässteamet)
Lokala busslinjer 6, 8 och 33 går till Hyllie, linje 6 har även en hållplats 
(Hyllie vattenpark) vid Malmömässan. De gula regionbussarna stannar vid Hyllie Stationstorg, bland annat linje 346 från Trelleborg och linje 170 från Lund.

Flyg
Flyger du till Köpenhamn åker du snabbt och enkelt Öresundstågen direkt från Copenhagen Airport på endast 11 minuter. Stationen heter Malmö Hyllie och är det första stoppet i Sverige.

Från Malmö Airport Sturup tar du dig till Malmömässan med bil eller taxi på ca 30 minuter. Flygbussar går in till centrum där du kan ta buss eller citytunneln vidare till Malmömässan.

Taxi
Du kan ta dig till Malmömässan med taxi. 

Parkering
Malmömässan ligger belägen vid Inre Ringvägen i Hyllie. I området finns över 3000 parkeringsplatser och även laddstationer för elbilar. Mer information om parkering finner ni på PMalmös hemsida www.pmalmo.se

Låt inte slumpen avgöra

Som utställare och partner räknar vi med att ni också bjuder in besökare och sprider ordet så att besökarna hittar till er monter. Såhär kan ni exempelvis göra: 

  • Bjud in era kunder och nätverk
  • Sprid er medverkan på sociala medier och glöm inte använda #fastfoodcafe_restaurangexpo
  • Bli publicerad; lyft en aktuell frågeställning, hett ämne eller ett spännande case på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Skriv ett redaktionellt inlägg om max en A4 och skicka in till oss. Författare och företag står som tydlig avsändare samt länkad. Mejla in till Josephine.Urbath@easyfairs.com 

Marknadsföringsmaterial på ett silverfat

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi lägger gärna upp era gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:

  • Branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Telemarketing
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vill du vara med i våra kanaler? Eller behöver du marknadsföringsmaterial? Kontakta: Josephine.Urbath@easyfairs.com så hjälper vi dig!

Gör dig hörd

Det finns möjligheter att föreläsa på mässan. Kontakta Lisa Zenovon för vilket upplägg, ämne och scen ni är intresserade av. 

Lisa Zenovon
Project Manager
Mobile: +46 768 24 19 00
Lisa.Zenovon@easyfairs.com

Samla affärskontakter med din smartphone

Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Strax innan mässan får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på ”manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Samla affärskontakter genom ett "blip"

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Och om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mässan stängt.

Registrera din monterpersonal

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till Josephine.Urbath@easyfairs.com om du behöver ett nytt login.
  2. Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  4. Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  5. Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav när du registrerade individen som monterpersonal.